Utväcklingen...

Klockan är nu lite drygt 10 (på förmiddagen) och jag har redan hunnit med 2 träningspass. Det har varit 2 pass som fått mig lite extra glad/nöjd. Dessa båda träningspass har visat ganska postiva "resultat".
När jag kom hit för 2 veckor sedan var jag näst intill helt beroende av rullstol när jag skulle förflytta mig (ja, utomhus i alla fall - innomhus gick jag ju några få meter själv). Idag gick jag ju ett flertal meter bara med hjälp av en krycka. Och när jag säger "ett flertal" menar jag 80meter och jag skulle allt ha kunnat gå ganska många meter till. När jag nämner mina "framsteg" skall man ändå tänka på att jag ju har ett flertal dagar kvar här.
Idag har det varit tal om "kryckan" som jag håller i handen. Skall jag hålla den i vänster eller höger hand. Det känns mest naturligt att hålla den i höger hand men min sjukgymnast säger att jag går faktiskt bättre om när jag håller kryckan i vänster hand, så så har det fått bli.
Om några minuter är det dax för ett nytt träningspass och sedan skall jag på ett dans-pass. Just dans tror jag verkligen att min lärarinna tycker att det är bra att jag genomför. För faktum är att just nu kommer bara 2 personer till denna dans - jag och danslärarinnan. Ja faktum är att det har vid några tillfällen kommit en tredje person också. Men denna person har bara velat videofilma oss när vi dansar. :-)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad bra att du blivit så mycket starkare på så kort tid! Tänk vilka resultat du kommer få när du fortsätter med detta när du kommer hem också! Otroligt häftigt att det ändå går att påverka så mycket själv! Bra jobbat! / storasyster

2013-09-16 @ 10:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0