Spännande mellanmål


Som alla vet (några vet det i alla fall) så befinner jag just nu på en rehabiliteringsanläggning i Värmland och jag har just avslutat dagens mellanmål. För att göra mellanmålet lite mer "spännande" så hade jag idag sagt mig kunna ordna mellanmål till alla.
Nåja, några få valde att gå den traditionella vägen och precis som vanligt ta sig en smörgås och en kopp kaffe.
Andra valde att utmana ödet (okey, riktigt så dramatiskt var det kanske inte) och ta lite av mellanmålet som jag hade ordnat.

Vad hade jag då ordnat?

Glass med sweetchilli-sås och några kex.
Ni skall tro att de som valde att smaka på "min" efterrätt såg väldigt fundersamma ut.
Det var ändå 10-15 personer som valde att testa "mitt" mellanmål och det gillades av de flesta (nåja, en person gillade det inte riktigt), men alla kan ju inte gilla det som är nytt. För "nytt" är ju precis vad det är. För egen del har jag aldrig sett denna kombination serveras någon annanstans.
Idag var det en person som föreslog att jag skulle skicka in mitt recept till Per Moberg eller någon anan känd kock, just för att få deras utlåtande om mitt mellanmål/efterrätt.
Man kan givetvis fråga sig hur man skulle kunna göra detta? För egen del har jag ju inte någon e-mail-adress. Men det skulle nog inte vara helt omöjligt att finna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0