Snart skall jag hem

Nu har jag ca 240 minuter kvar av min rehabilitering.
Vad skall jag då göra?
Givetvis så är en sak som skall göras är att packa. Och att packa har jag faktiskt redan gjort... ja nästan i alla fall. Det återstår dock lite packning, men det återstående bör inte ta många minuter.
Ja, min tid här är ju nu väldigt begränsad och visst har jag också blivit bättre. Nu gäller det bara att kunna behålla dessa "nya" styrkor. Ja, min sjukgymnast har förvisso sagt att jag nu mycket väl kan vila ett tag.... men bara ett tag för sedan finns givetvis risken att jag blir sämre igen.
När jag kommer hem igen så gäller det att snart försöka bli "stammis" hos någon sjukgymnast.
Visst har jag några fler projekt att ta tag i när jag kommer hem och sjukgymnasten är då givetvis ett sådant. Men givetvis kommer jag inte att försöka engagera mig förrän nästa vecka.
Ett annat problem som har uppenbarat sig för mig är att jag har tagit med mig allt för lite insulin hit (som ni kanske vet så är jag diabetiker). Just nu är mitt långverkande insulin slut, helt slut. Det har tidigare i veckan kännts lite dumt att behöva gå igenom sopor för att se om jag har slängt insulin-ampuller som i vanliga fall skulle slängas (de slängs ju för att de har varit bra nära helt tomma) och se om jag har kunnat tömma dessa ampuller till max.
Just nu är alltså mitt långverkande insulin helt slut och mitt snabbverkande insulin är nu väldigt nära helt slut. De är egentligen slut men om jag tömmer ampullerna till sista droppen så har jag ju faktiskt så jag klarar mig hela denna dag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0