Rehab-tiden snart över


Ja, nu är det bara drygt en vecka kvar av min tid här och visst har jag blivit bättre rent fysiskt. Jag tror... eller rättare sagt HOPPAS att jag skall kunna gå lite när jag lämnar detta ställe.
Något som jag har funderat på under mina dagar här är hur det kommer sig att nästan bara äldre personer väljer att komma till sådana här rehabiliteringar. Vid detta tillfälle har det för ovanlighetens skull funnits en person som till och med är yngre än mig men resten är ju äldre... eller mycket äldre. :(
Innan jag kom hit så fick jag höra att under denna period skulle det framförallt vara MS-sjuka personer här, precis som jag själv alltså. MEN, bara fyra person här har MS. För att göra den lite mer märklig så kan nämnas att MS är vanligare bland kvinnor än bland män men bland oss MS-sjuka som är här så är ALLA män.

Hur kommer det sig egentligen att det nästan bara är äldre personer som åker på sådana här rehabiliteringar? Tror de att de inte är tillräckligt sjuka? ALLA som har en diagnos har ju rätt att söka en resa som denna och därmed också resa om man nu skulle bli antagen.
Ja, jag får hålla med om det, att ni är kanske inte tillräckligt dåliga ännu men skall ni då inte söka INNAN ni blir så dåliga. Om ni skulle komma till en rehabiliteing så kan ni inte räkna med att bli friska men ni kommer att bli lite starkare och därmed bromsa upp utvecklingen så att ni blir "dåliga" först senare i livet.

Kommentarer
Postat av: Ronnie Wärn

Bra skrivet. Tycker fler yngre ska söka dessa rehab anläggingar. Inte bara för att bli påmind av att man ä sjuk som jag tror ä den största orsaken till att de yngre inte söker. Utan också för att träffa nya vänner, som jag gjorde. Hade väldigt kul på min vistelse på Fryk Center - O jag va nog yngst :)

2013-09-14 @ 15:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0