Dagens händelse...r


Ja, vad har egentligen hänt idag?
Faktum är att lite har allt hänt... lite i alla fall.
Kom precis "hem" igen efter att ha varit ute på en restaurang och ätit. På rehabiliteringsanläggningen skall de ha serverat "Ängamat" till middag men det skall ha varit ganska många som gått ut till någon restaurang för att mätta sin hunger på annat ställe,

Och träningen då. Hur har det gått?

Idag insåg min sjukgymnast att min gång som förvisso har blivit bättre, men ännu inte är helt bra.
Jag bör träna upp diverse muskler i höfterna. Muskler som jag inte ens visste att jag hade. Om jag tränar upp dem, vilket inte bör ta så lång tid så bör jag sedan kunna förflytta mig ("gå" alltså) bättre. Nåväl, jag har ju drygt en vecka kvar här och visst har det hela gått frammåt.
Men kommer jag ända fram?
Bara tiden kan utvisa detta. Det är bara till att fortsätta att träna så kommer det också (förhoppningsvis) att bli bättre.
Innan jag inledde träningen så satte jag upp mål för vad jag ville få ut av min tid här. 3 mål kunde jag komma fram till att jag hade. Målen var olika realistiska att kunna bli uppfyllda. Hittills har inte något av målen kunnat genomföras men 2 av målen ser inte ut att vara så långt borta. Det tredje målet är just nu ganska avlägset (=mer eller mindre gett upp).

Så vad är detta för "mål"?

Det skall jag berätta när "målen" blivit uppfyllda eller när det är dax för mig att åka hem.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Kämpa hårt nu på slutet! :-)
och träna vidare hemma...
/S

Svar: Självklart
Robert Söderberg

2013-09-11 @ 20:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0