Mat och avbokning


Igår var det dax för mig att laga middag till mina föräldrar och jag får säga att det blev allt rätt så gott.
För ovanlighetens skall så var jag vid detta tillfälle ute i ganska god tid. Men att jag nu hade ganska gott om tid... ja, det skulle snart bli ändring på detta. Mitt ex och hennes 2 barn kom på besök... och plötsligt hade jag inte gott om tid längre.
Att jag sedan glömde bort välkomstdrinken (som jag hade planerat) gjorde inte så mycket, gästerna kände ändå inte till den.

Idag fick jag ett samtal som för egen del än ganska ovanligt.
För att råda bot på min "tristess" hade jag bokat rum (1 vecka) på ett hotell i Frankrike.
Själv har jag aldrig varit i just Frankrike och tanken var bara den att under en vecka göra så lite så möjligt (vilket jag i och för sig är ganska bra på).
Nu var det dock så att hotellet hade reagerat över det att jag har rullstol och en rullstol skulle jag inte få rum med på hotellet, de sa att det var allt för trångt där för en rullstol men att jag nu skulle få avboka detta helt kostnadsfritt... och så blev det också.
Efteråt har jag tänkt på det att hotellets inredning måste vara "konstigt", för varför vill man annars neka en rullstolsburen person att komma dit. *fundersam*

Kommentarer
Postat av: Maria Holmström

Kan vara så enkelt som att det står bord eller andra möbler i korridorerna; även Frankrike har ju regler :-) Har bekanta som håller på att renovera ett gammalt hus till hotell och för att göra det acceptabelt för rullstol, rullator etc skulle de bli tvungna att både bredda dörröppningar och vissa korridorer (utöver de anpassningar som måste göras för brandsäkerhet). Anledningen till att de har valt att inte göra det är ju inte för att de inte vill ha gäster med nedsatt rörlighet utan för att de inte har råd.

2013-11-22 @ 18:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0