Något måste hända

Inledningsvis skall jag nämna angående det jag skrev igår att gårdagens mat blev helt klart helt okey. Blir ju trots allt lite stolt över att min matlagning fungerar klart hyfsat,

Nu angående det jag skrivit i rubriken...
Om vi backar tiden till januari 2001 (alltså över 12 år sedan) fick jag vetskap om att jag har "MS". Det kändes då som att hela min tillvaro skulle raseras. Jag var då tvungen att göra något som skulle kunna förändra min tillvaro en aning, jag kunde ju inte bara luta mig tillbaka och vänta på att bli sämre. Jag startade då en (shogi-)klubb i Trollhättan och denna klubb har fått mig att tänka på annat än MS-sjukdomen. Nu har klubben levt i dryga 12 år som har medfört både positiva och negativa minnen.
2011 började intresset för klubben minska vilket fick till följd att nya utmaningar fick axlas, en ny form av tävling började då att spelas, en tävlingsform som hittills bara spelats i Japan.
Intresset för detta har dock börjat svalna och visst, nya tag måste tas. Visst, det har framkommit några ideer om hur vi skall kunna öka intresset för detta men samtidigt inser jag att jag måste börja se mig om efter nya utmaningar. Men vad?
Då jag idag spelar en del rullstolsinnebandy (jag är målvakt) och senaste träningen gick riktigt, riktigt bra för min del (det blev inte sämre av att personer från landslaget var där och tittade) så har tankar funnits på att försöka ta en plats i landslaget... försöka skulle jag ju kunna göra,
En annan sak som jag har tänkt tanken på är att börja med rullstolsdans. Ja, detta kan kanske låta lite korkat, men då jag förra helgen var på ett bröllop och på bröllop skall det dansas. Jag fick allt lite positiva reaktioner. Jag är dock lite osäker på vart närmaste klubb finns... kanske Göteborg?
En tredje tanke på vad jag skulle kunna göra är... att ge ut en bok. Nja, jag vet, det var nu ganska många år sedan jag skrev något (senaste var i december 2007). Möjligt att det är för länge sedan jag skrev något.

Att jag får hoppas på att intresset för klubben skall öka är klart... men det är ju inget jag kan vara säker på.
Och att jag skulle vinna drömvinsten på "lotto", det skulle förvisso ändra min tillvaro, men det är knappast något jag kan räkna med, men något måste hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0