Katastrof


Igår var det tänkt att jag skulle agera kock till en riktig "super-pingla", men oj så fel det blev. Men visst, inledningsvis såg det riktigt positivt ut. Menyn som det skulle var (enligt egen uppfattning) så bra så att detta kunde bara inte gå galet...men det gjorde de. :(

Huvudrätten blev allt riktigt bra... men efterrätten blev däremot allt annat än bra.
Efter en del om och men (bland annat så knäckte jag ett ägg och "missade" bunken med övriga efterrätten) fick jag in efterrätten i ugnen och där skulle den stå medans vi åt huvudrätten... men... vi hade det ganska trevligt och det drog ut på tiden.
Så småningom inleddes en allt för kraftig rökutveckling ifrån ugnen (jag hade då glömt att ta ut kakan i tid).
Resultatet av detta blev att kakan blev väldigt mörk och man fick snarare en känsla av att jag hade haft kol i ugnen (så misslyckad blev min efterrätt), ja faktum är att det blev ingen efterrätt alls för vår del igår. Ni skall veta att detta var pinsamt, riktigt pinsamt.
Men det hela blev inte bara katastrof, middagsgästen kommer nämligen gärna tillbaka för att se om jag gör detta bättre nästa gång. Ja, sämre kan det ju faktiskt inte bli... så jag har goda möjligheter att göra det hela bättre. :)
Till nästa gång borde jag ha lärt mig att ordna denna kaka lite innan, allt för att slippa råka ut för samma missöde igen. Nåväl, brandalarmet startades åtminstone inte. :)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Men det var ju ingen katastrof - utan superbra utgång på kvällen!! En bränd kaka spelar ingen som helst roll, det blir bara en rolig anekdot att berätta. Huvudsaken var ju att ni hade trevligt, vilket den glömda kakan tyder på.. Vad roligt! Håller tummarna för fortsättningen. /storasyster

2013-06-26 @ 13:10:38
Postat av: Annika

Det var ju motsatsen till katastrof hörru. Katastrof hade varit om den glömda kakan bidrog till att snäckan gapade "Jag vill aldrig se dig och ditt kakelände igen" och dramatiskt rusat iväg,sötsugen och arg.

Det här var ju bra!!!

2013-06-26 @ 14:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0