Vågar jag hoppas?

 
 Precis vad som står i rubriken så ställer jag mig frågan: "Vågar jag hoppas?"
Svaret på detta blir då givetvis: "Självklart!"
Hoppas kan man alltid göra, frågan är sedan om jag verkligen skall "tro" på detta.
 
Vad är det nu jag sitter o babblar om?
Mer om detta i slutet av detta inlägg.
 
Senare idag skall jag så åter iväg på bio - "Men of steel" - har jag för mig att filmen heter i alla fall. Att det hela handlar lite om stålmannen tycker jag verkar helt uppenbart... tror jag i alla fall.
Har insett att det har börjat bli ganska vanligt att jag besöker biografen. Än så länge gråter inte min plånbok allt för mycket (att plånböcker gråter är förvisso inte allt för vanligt, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Jag inser att bio-besöken kommer att behöva bli lite färre i framtiden, trots allt är det inte helt gratis.
 
Jag har tidigare skrivit om vad jag skulle kunna hitta på för att förändra min tillvaro en aning, något behöver jag göra.
Ett alternativ var att börja lite smått med rullstolsdans men de har just nu sommaruppehåll och startar igen först i september, det blir således ingenting med detta, inte nu i alla fall.
Att försöka ge ut "min" bok som jag har skrivit, ja de planerna har jag redan "bordlagt".
Frågan är hur länge jag kommer att ge "konstgjord andning" på klubben som jag har startat. Intresset för klubben är minst sagt på nedgående och "mina" medlemmar tycker att spelet som vi spelar är kul, åtminstone så länge de inte behöver göra någonting och intresset från media har varit väldigt begränsat. :(
 
Nu åter till det dom jag inledde detta inlägg med alltså skall jag våga tro?
Det är tänkt att jag ska på restaurang tillsammans med "super-pinglan", men när?
Detta är tyvärr en väldigt bra fråga... jag ringde henne igår för att prata lite om detta. Då var hon hemma på grund av sjukdom och skulle höra av sig imorgon, men kommer hon att göra det? Kanske, kanske inte? Nåväl, tiden får utvisa detta.
 
-----
ca 1h senare
-----
 
Inser nu att det är idag faktiskt 20:nde dagen på raken som jag skriver ett blogg-inlägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0