Vad skall jag våga tro?


Torsdag idag och idag är det dax för en ny träff med "min" klubb. Problemet är (som jag kanske har nämnt tidigare) att övriga medlemmar blir allt färre och färre.
I början av augusti är det dax för lag-SM i Göteborg. Ett lag är förvisso "bara" tre stycken personer men även det kan vi få svårt att "samla" ihop. 3 st personer har tidigare sagt sig vara intresserade men en av dessa tre vet jag idag inte riktigt vad hen vill (observera det nya ordet "hen".
Trots allt skrev jag om denna person så sent som 16/7 här på denna blogg. :-s

Något annat som jag på senaste tiden har lärt mig är att skilja på "tro" och "hoppas".
Tidigare "trodde" jag att klubben (som jag driver) kommer att fortsätta att leva en bra tid framöver. Det gör jag inte längre, numera "hoppas" jag bara det.
Jag "hoppas" att jag kommer att vinna drömvinsten på lotto.
Jag "tror" att min vistelse uppe i Värmland (med rehab-träning) kommer att bli bra.
Jag "tror" eller kanske bara "hoppas" att Trollhättan får ihop ett lag till lag-SM.
Jag "hoppas" att jag finner en trevlig partner inom kort.

Som ni märker är det en väsentlig skillnad mellan att "tro" och att "hoppas".
Att "tro" på något är ju ganska stor sannolikhet att det verkligen blir så men att "hoppas"... ja, det chansen är ju tyvärr inte så stor. Men att "hoppas" kan man ju alltid göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0