Vad gör "X" egentligen?


Idag skall jag skriva lite om en person som här få gå under namnet X.
X har ofta ont om pengar och behöver då låna lite pengar. Dum som jag har varit så har jag lånat ut lite pengar till X i tron att jag får tillbaka pengarna igen. Men X vet tyvärr inte vad ordet "låna" verkligen betyder. X har nämligen lånat pengar av mig vid ett flertal tillfällen (sammanlagt är det ganska mycket) men ALDRIG betalat tillbaks igen. Jo förresten, efter att ha handlat lite mat till X fick jag pengar (precis så mycket pengar som maten kostat) för detta. Detta har medfört att X tror nu att X kan låna hur ofta som helst UTAN att betala tillbaka. Nu har jag lånat ut pengar till X lite för ofta och nu verkligen insett att ALDRIG låna ut några pengar till X igen. Att låna ut pengar till X är tyvärr detsamma som att GE bort pengarna.
Egentligen borde jag skriva vem X verkligen är så att inte fler personer blir lurade.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad tråkigt! Har också suttit i din sits. Nu är det dags för X att försörja sig själv och kanske är det även läge att fundera över vänskapen er emellan. Kram Jenny

2013-07-16 @ 10:30:47
Postat av: Anonym

Det är inte ett ok beteende!! Han/hon utnyttjar att du är för snäll för att säga ifrån. Sammanställ summan personen är skyldig dig och be att få tillbaka pengarna för att du behöver dem nu. Om det inte är möjligt att betala tillbaka allt på en gång så lägg upp ett förslag på avbetalningsplan. Er vänskap är ju redan över ändå pga hans/hennes dåliga, omogna och själviska beteende. En kompis gör inte så. Du kan ha roligare för de pengarna Robert!! Du ska inte acceptera det här.
Kram Storasyster. (ps. Om du, mot förmodan, vill ha hjälp så hojta till!)

2013-07-16 @ 12:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0