Lite har allt hänt

I helgen som just har passerat har det spelats en tävling. Det var en lag-tävling. En lag-tävling i det japanska brädspel som jag tidigare har nämnt lite om.
För Trollhättans del blev det till en smärre katastrof när Trollhättan bara fick ihop en person (det var jag det). Jag åkte trots detta ändå ner till Göteborg för att delta i denna SM-tävling (tävlingen har SM-status) och bildade där ett lag med en japan som var i Sverige.
Då man bör vara 3 st personer i ett lag skulle det snart visa sig att vi inte skulle ha någon som helst chans i tävlingen. MEN, mitt/vårat lag skulle ändå spela en avgörande roll vart guldet i slutändan skulle gå. Att laget skulle få så stor betydelse var lite (eller ganska mycket) på grund av mig. För egen del spelade jag nämligen bra eller rättare sagt riktigt bra mot ett av de båda lagen som kämpade om guldet men samtidigt katastrofalt dåligt mot det andra laget i guldstriden. Detta fick en avgörande betydelse för hur tävlingen skulle sluta. Laget som jag spelade riktigt dåligt mot vann till slut guldet och laget som jag spelade riktigt bra emot, ja de tog silvret. Poängmarginalen mellan dessa båda lag blev slutligen väldigt minimal.
Skall säga det att det laget som i år tog silver, de har hittills vunnit tävlingen alla gånger som tävlingen har spelats.

Har idag försökt att ordna en färdtjänst till Torsby (i Värmland). Detta var inte det lättaste att ordna... och det blev inte heller ordnat, inte idag i alla fall. På måndag (12/8) skall det komma hem till mig en handläggare som har hand om olika färdtjänster. Detta för att se hur denna resa skall ordnas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kämpa på med färdtjänstfrågan och glöm inte de andra grejerna på kul-listan! /Storasyster

2013-08-06 @ 16:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0