Sorgligt men sant

Det är nu 2013, år 2001 startades shogiklubben i Trollhättan, men frågan är om klubben nu lever lite på "övertid"?
Varför säger jag så här?
Intresset för klubben är idag bra litet... och klubben blir allt mindre. :(
Till 2011 tänkte jag försöka öka intresset lite genom att starta en så kallad par-mix-tävling. Par (en man och en kvinna) skall då möta varandra. I Sverige har liknande tävlingar aldrig kunnat genomföras av den anledningen att det finns för få kvinnor som spelar shogi. Antalet kvinnor har inte varit det stora problemet i Trollhättan, här är det brist på manliga spelare... och till i år har det även blivit brist på kvinnor.
OM tävlingen (den 18 maj) inte kommer att kunna genomföras så tror jag tyvärr att tävlingen har dött för gott. :(

Jag är även lite aktiv på managerzone.com men nu när det är dax att betala en ny medlemsavgift så vet jag inte. Kostnader hit och kostnader dit. Detta spel har blivit allt för mycket kostnader.... frågan är nu om mitt "lag" i detta spel skall temporärt läggas ned.

Frågan är då VAD jag skall spendera min tid med och shogi-spelandet kommer att minska så mycket och managerzone kommer inte att ta min tid och den 16:nde april skall det beslutas om jag skall bli HELT sjukskriven. Blir jag det så finns ju risken att jag kommer att bli helt "förslappad".
Nu är verkligen frågan VAD jag skall göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0