Försäljare

 
Alldeles nyss avslutades mitt samtal med en försäljare. En försäljare som försökte få mig att börja prenumerera på bingolotter.
Hade det varit för ett par år sedan så hade jag kanske börjat spela på bingolotto igen. Fast det är klart, försäljaren försökte med det "fina" säljargumentet att de hade en så kallad vinstgaranti.... på ren svenska innebär det att om man köper (exempelvis) tre lotter så är det vinst på minst en av dem..... ja, vad man vinner på denna lott är okänt men förmodligen vinner man på denna lott en ny lott. :(
Jag har genom åren köpt allt för mycket lotter,,,utan att vinna något (jag räknar inte vinstlotter där man vinner en ny lott som vinst). 
När jag tänker efter så minns jag är jag för ett antal år sedan vann 1100kr. Det var en vinst som jag kunde leva på länge, men med tanke på alla köpta lotter som jag har köpt har jag ju säkerligen gått minus.
Lite tråkigt får jag säga det att man "vinner" på att INTE köpa några lotter.
Men det är klart, om man har köpt en lott så kan man ju för ett ögonblick drömma om en vinst.
Faktum är, denna "dröm" har jag fortfarande, jag har ju en stående lottorad... och denna lottorad har inte gett mig många pengar, men man kan ju drömma om en storvinst i alla fall, att drömma kostar inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0