Middagen är över

Idag var det återigen dax för middag, en middag tillagad utav mig.
Ni som har läst mina tidigare inlägg vet att min tilltänkta meny va:
-----
Förrätt:
Kokt kyckling med äpple och curry
Efterrätt:
Rabarbermuffins
-----
Och detta var också det jag bjöd på... nästan i alla fall.
När jag skulle in till affären för att handla varorna som jag behövde stötte jag på ett problem, ett av problemen borde jag ha tänkt på tidigare.
Rabarberna som jag hade tänkt att ha i muffisarna finns nu inte att tillgå. Det är nu inte riktigt säsong för rabarber. Efter en kort diskussion med mig själv valde jag att istället använde mig av krossad annanas.

När jag ställde fram formar för dessa muffins så inträffade något som egentligen inte är så konstigt men något som jag inte trott att jag varit med om innan.
Det brukar ju vara så att står det att det blir ca 16 muffins så blir det inte alls så många, kanske bara 12-14 st. Men idag när jag hade ordnat för 16 muffins så hade jag ändå en hel del över. Får säga att den plåt med muffins som jag hade, den blev full.
Något annat som jag tänkte på under dagens matlagning var att jag spillde bra mycket mer än vanligt... och det är absolut inte ovanligt att jag spiller en del.
Men hur som helst så får jag säga det att dagens mat blev god..... kanske inte helt suvären men ändå god.
Jag hade idag 3st matgäster. Så många har jag vid någon tillfällen haft tidigare och mer gäster kan jag tyvärr inte ha... jag har nämligen bara 4st stolar i lägenheten.
Nu skall jag inte tänka mer på maten som jag hade idag utan snarare på vad för mat jag ska ordna nästa gång. Jag försöker variera maten ganska mycket från gång till gång.... det ändå som redan är bestämt är att det skall inte bli kyckling nästa gång. Och fisk blir det nog inte heller för det hade jag förra gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0