Länge sedan sist + veckans dikt

 

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något senast. Lite har allt hänt sedan senast.... lite i alla fall.

Att jag nu måste komma ihåg veckans dikt ser jag som ett "MÅSTE". Nja, denna dikt handlar om midsommar och vi är inte där ännu, det är allt en liten bit kvar,

Om en och en halv vecka är det återigen dax för lite matgäster och jag har nu tittat på vad jag då skall bjuda på när de kommer, Nu är dock menyn färdig, nu återstår det "bara" att göra denna mat också

Förrätt:
Kokt kyckling med äpple och curry
Efterrätt:
Rabarbermuffins

Nåväl, än finns det tid för vissa förändringar i den kommande menyn


Jag har ju haft vissa problem med datorn som ni kan ha läst. Den har helt enkelt blivit "kapad". Men då det inte finns något av intresse på den (tror jag i alla fall) så hoppas jag att kaparna har gett upp hoppet om att finna något av intresse på den. För säkerhets skull kommer min bror (till påsk) att hjälpa mig att tömma datorn och sedan åter packa i det väsentliga.


Veckans dikt:



Midsommar kommer, midsommar är här

Springer till bolaget och bankar på dess port

Ser alla flaskor som står både här och där

Skriker till expediten: ”Ge mig nåt fort”

 

I år nåt nytt jag vill

Nåt nytt vill ha

Inte tänka på potatis o sill

Nä i år, jag mig friheten ta

 

I år jag en tjej skall finna

I år skall inget gå fel

För tjejen skall åt mig spinna

Ja i år blir det kel

 

Ja, detta år

Jag nu spår

En flicka jag får

Att få dra en hand genom hennes hår

Och att smeka hennes lår

 

Men det händer igen

Det blir så fel

Jag får vänta till sen

För jag får inge kel

 

Ja allt jag fick

Var denna sprit

Som direkt upp i mitt huvud gick

Resultatet av helgen: bara skit

 

I handen har jag ölen

Jag själv är i pölen

Detta börjar bli en vana

Jag får nöja mig med att spana

 

Ja så här detta livet är

Och av detta jag lär

Att det ingen mening att bli kär

Den tunga bördan jag bär

Ingen tjej i mig ändå bli kär



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0