Tyska?

Javisst, jag får med jämna mellanrum sms från både mamma och från pappa... men nu. De senaste sms:en jag fått av pappa har varit på tyska.?. Inser ju att den lilla tyska som jag lärt mig i skolan, den kunskap finns det inte mycket kvar utav..... i själva verket så har jag aldrig kunnat speciellt bra tyska, trots att jag har läst det i 6 år. Men precis som alla andra språk så glömmer man bort det om man inte använder det.... och tyska är inget undantag. Sedan dess att jag slutade skolan (1997) har jag enbart fått öva på min tyska vid ett enda tillfälle (2005) och det var då inte mycket jag fick öva.

Jag var med om något annat spännande idag. Ni som läst tidigare inlägg som jag har skrivit här har kunnat läsa om att mitt försök att boka vandrarhem i Göteborg (4-5 augusti) gick allt annat än bra. :(
Idag skulle jag meddela "mina" elever om att det blir ingen resa till Göteborg denna helg. Trots allt var det nu "bara" två personer som skulle dit och då är det hela meningslöst. Detta möte inleddes med att en av dessa två (som skulle med till Göteborg) meddelade att hon inte kunde och plötsligt var det bara 1 som kunde åka... eller, nä, det blir ju 3st som nu åker. Som ni förstår så va det rätt så rörigt ett tag... men denna "polska riksdag" fick ett riktigt gott slut.
Hur det hela gick till kommer jag inte att gå tillbaka och "gräva" i, nu tänker jag bara njuta av "slutresultatet".
Vad som ändå bör nämnas är att till slut så beslutades det att jag kommer ändå att följa med till Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0