Över nu?

Idag hade klubben som jag själv har startat/bildat besök från Göteborg, Det var ordföranden i det Svenska förbundet. Givetvis hade jag då hoppats på att många av "mina" medlemmar då skulle komma. Visst, det kom allt...3st personer (inklusive mig själv). Ja, faktum var att det kom ju 4st personer för även gästen från Göteborg kom ju.
Trollhättan kommer att göra något så ovanligt som att när lag-SM kommer att spelas (4-5 augusti) spå kommer (troligtvis) Trollhättan med 2 lag (i ett lag skall det vara 3st personer).
I ett lag kommer det att vara enbart kvinnor (har aldrig hänt tidigare i Sverige) och i det andra laget kommer det att vara bara män.
Idag kom inte någon från det kvinnliga laget. :(
Tre personer kom dock, ett helt lag alltså. Men en av dessa tre kan inte bestämma sig för om han vill följa med till tävlingen. Vi blir således troligen tvungna att "låna" in en man.
Att det är så få män men så pass många kvinnor som spelar är väldigt ovanligt.
Skall sägas att spelet som vi skall spela är en japansk variant utav schack.

När man är med om sådana här dagar får man onekligen känslan av att man vill sluta som ordförande i klubben. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0