Har det hänt något?

Att evenemangen "Fallens Dagar" kommer att uppta en hel del av min plats här är ju ganska uppenbart för det är under denna period som det har hänt något. Detta evenemang har pågått 20-22 juli inne i centrala staden. I år har jag även haft turen att ha besök under denna period av en dam från Göteborg som bra gärna ville få uppleva just "Fallens Dagar" och jag hade inget emot att få vara guide åt henne.Vi har hunnit med att gå på museum, rundvandring (av en av stadens kraftstationer - men personligen fick jag inte följa med på denna då jag är beroende av rullstol, lyssnat på diverse musikframträdanden (för egen del tyckte jag att Daniel Lemma var den bäste vi lyssnade på), kollat vid 2 tillfällen på stadens vattenfall (det är onekligen ganska mäktigt att se 300.000 liter vatten per sekund fara igenom fallen), vi har också kollat på bio och denna film (CockPitt) kan jag onekligen rekomendera. Eftersom hon har varit här ett flertal dagar så har vi också varit ute och ätit vid ett flertal tillfällen.

Helgen den 4-5 augusti är det så dax för årets upplaga utav lag-SM i shogi men där har kommit ett stort problem. Jag vet inte var jag skall bo. Tanken på att bo på vandrarhem såg jag som ganska naturlig men där kan jag inte bo för att jag använder rullstol!
Deras motivering blev jag minst sagt lite putt av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0