Planer + veckans dikt


 Kom precis hem från affären där jag har handlat mat, mat som jag behöver till måndagens middag.
Jag har för visso vid ett antal tillfällen tidigare lagat mat till olika personer.
På måndag skall så bli nästa tillfälle då jag ska laga mat. Det kommer då att komma 3 gäster (alltså 4 personer med mig) och så många har aldrig tidigare kommit.
Ett första problem blir då var vi ska sitta. Trots allt så mitt problem är ju att finna tillräckligt med stolar,
Nåväl, jag har ju 2 traditionella stolar och 2 stolar med hjul under... alltså har jag så jag klarar mig.

På måndag kommer mina föräldrar och min flickvän och då får jag ju faktiskt försöka göra något extra gott... eller nåja, något gott i alla fall.
Det jag kommer att bjuda på blir: 

Huvudrätt:
                     Basilika- och citrontoppad fisk
Efterrätt:
                     Citronparfait med frukt

Hoppas nu att det blir lika gott som det låter, för visst låter det gott?

.....

Dagens dikt:

Ensam sitter jag här
jag håller dig så oerhört kär
Ensam sitter jag här, känner mig lam
snälla bota mig, ge mig en kram

Ensam sitter jag här och tänker
kärleken till dig, ja den mig sänker 
Ensam här jag tänker, att till dig jag far
innan någon annan från mig, dig tar

Ensam sitter jag här så tyst
bara hoppas o önskar att av dig bli kysst
Ensam sitter jag här och tänker, fantiserar om dig
jag hoppas att du vid någon enstaka gång tänker på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0