Bostadstillägg?



2012 har inte pågått i många dagar just nu men jag vet inte om jag kan påstå att 2012 kommer att bli ett bra år... eller inte. Hur som helst. Detta år inleddes med att försäkringskassan (eller vilka det nu är) gav ett avslag på min ansökan på nytt bostadstillägg. Mitt tidigare har nyss gått ut och det var dax att söka det på nytt.
När man nu söker detta skall ju ALLA intäkter vara med. Jag hade missat lite. Mina aktier hade jag inte haft med och de har ju gett en del i utdelning. 2011 hade den totala utdelningen EFTER skatt varit på 206kr och denna extra "förmögenhet" hade jag inte haft med (trodde inte att man behövde det) och det i sin tur hade gjort att jag inte fått något bostadstillägg över huvud taget. Nåväl, jag har nu överklagat OCH även skickat men papper (utskrivna av banken) på mina aktier. Jag hoppas nu att jag kan få bostadstillägg. Trots allt är det ganska mycket pengar för en person som känar lite...väldigt lite. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0