Denna vecka + veckans dikt

Ja, nu är det dax för att skriva lite här igen. Nu har det ju gått en vecka med många aktiviteter.... ja så många har det kanske inte varit.
-I måndags besökte jag en neuropsykolog i grannstaden. Nåja, så mycket fick jag inte ut av detta möte. Om jag skall vara helt ärlig så tror jag inte att jag fick ut något alls av detta möte.
-I tisdags skulle jag följa med flickvännen till doktorn... men flickvännen var då sjuk så detta möte fick då skjutas upp.
-I onsdags skulle jag få mitt dropp med bromsmedicin mot "min" ms-sjukdom. Skulle även få träffa en arbetsterapeut för att granska min rullstol och förhoppningsvis få en ny. Att få droppet var precis som vanligt och mötet med arbetsterapeuten blev... en liten besvikelse. Fick då höra att rullstolen som jag har, det finns inte lättare/snabbare rullstolar så man kunde få av hjälpmedelscentralen. Vill man ha en lättare/bättre rullstol så får man allt köpa den själv och det kostar uppskattningsvis 15.000-25.000kr.
-Torsdagen ja, dagen jag faktiskt var lite nervös inför. Jag hade då en "date" med arbetsförmedlingen och med försäkringskassan om vad man skulle kunna göra med mig i framtiden. Då detta möte mest handlade om att träffa varandra och lära känna varandra lite ytligt kom vi inte fram till något denna dag. Jag fick en liten hemuppgift att göra tills nästa gång vi ska träffas (23 februari). Detta möte skulle visa sig inte gav någonting heller.
-I fredags (det är idag det) så det mest uppseendeväckande som hänt är att det har ringt till mig från någon som sa att min dator en faslig massa virus. Vi scanade datorn lite snabbt och visst hade jag ganska mångafel/problem på datorn. När vi säger många, då menar jag många. Några tusen fel har påträffats. :( Trodde knappt att man kunde ha så här många fel. Det var flertalet trojaner som har påträffats. :(
Får avsluta detta lite "tråkiga" inlägg med "veckans dikt", men frågan är om man blir speciellt mycket mer positiv av dessa dikter. De flesta av mina dikter är ju ganska deprimerande.
Dagens dikt:
-----

Var det nåt fel jag sa

Skrämde jag dig när jag nämnde att det är dig jag vill ha

 

Jag skulle vilja ha dig här

För jag håller dig så oerhört kär

 

Men ensam tycks jag för alltid bli

Bara i mina drömmar som det blir ”vi”

 

Men men, hur det än blir

Är nog bäst för alla om jag tar mig en enkel resa till rymdstationen ”Mir”

 

Men du skall veta att jag kan vänta många år

Bara jag till slut, dig får……..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0