Bostadstillägg

Den 10:nde januari skrev jag ett inlägg med samma rubrik men nu har lite hänt sedan dess.
Jag har nämligen fått bostadstillägg och allt är därmed frid och fröjd... eller?
Nja, riktigt så är det faktiskt inte.
Tidigare fick jag en klumpsumma från försäkringskassan innehållandes bland annat "Hel sjukpenning på fortsättningsnivå".
Nu har jag fått en sjukersättning + bostadstillägg. Visst, allt låter ju bra MEN min inkomst har blivit MINDE nu med bostadstillägget inräknat.
Just nu vet jag inte riktigt vad jag skall tro. Visst, förrut fick jag sjukpenning och nu får jag en sjukersättning. Får jag båda ersättningarna eller har bostadstillägget bara gjort att jag får mindre pengar? Detta verkar förvisso lite märkligt... fast just nu vet jag inte riktigt vad jag skall tro.
Tidigare har jag fått mina pengar runt den 25/26 så jag misstänker att jag får vänta tills dess för att se om jag får... nä, nu är det bäst att sluta tänka på detta. Trots allt är det bara ca 10 dagar kvar tills dess att jag får svar på hur mycket pengar jag skall få. Har en känsla av att jag borde vända mig till försäkringskassan för att fråga vad det är som gäller, fast som sagt, jag bör nog vänta ca 10 dagar med detta. :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0