Kontaktperson

Igår (=onsdags) fick jag tillfälle att träffa min nya kontaktperson och detta möte blev allt lite speciellt. Först skall sägas att jag spelar gärna olika brädspel så om de spelade något brädspel skulle definitivt inte vara något negativt... men det är klart, jag kan inte ha det som krav. Hur som helst, nu skulle jag träffa en tjej som kunde spela schack (hur bra hon va fick jag inte veta). Om hon hade varit bra så skulle jag troligtvis känna till henne så det trodde jag nu inte... men men... mina tankar skulle snart ställas på sin ändå.
Tidigt när vi träffades sa hon att hon är inte speciellt bra, det var nu ett tag sedan hon hade spelat.... det skulle visa sig att hon inte visste hur pjäserna gick.
Hur som helst så kunde ju brädspel kunna vara roligt att spela.
Nu är det förvisso inte schack som jag lägger ned speciellt mycket tid på utan det är det det japanska brädspelet "shogi" ("shogi" är nära släkt med det som vi i västvärlden kallar för schack).
På måndag kommer så det slutgiltiga beskedet om hon blir min kontaktperson eller inte.

Helgen som just passerade har jag spelat lag-SM i shogi. Mitt framträdande i denna tävling var tyvärr ett av de sämsta som jag har gjort...rent resultatmässigt i alla fall.
Jag kan dock glädja mig åt att de två andra personerna som ingick i mitt lag var två av "mina" elever och för båda dessa två gick det riktigt bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0