Dagens dilemma

Om några månader (24-25/11) är det tänkt att jag skall medverka i en tävling... ja detta är ju inte speciellt märkvärdigt. Att jag sedan lyckas få med mig fler personer från min klubb är ju inte heller märkvärdigt. Om jag sedan lyckas få med mig 5st personer från min klubb... är ju lite annorlunda, det är bra men ingen skulle bli speciellt förvånad över detta. Att dessa 5 personer alla är kvinnor skulle få resten av Sverige att tappa hakan.

Vad är det då för tävling?
Och varför skulle så många tappa hakan över detta?

Det hela är en shogi-tävling (shogi = japanskt brädspel) och antalet kvinnliga spelare i Sverige utanför Trollhättan är ganska precis 2st. Säger jag då att det utanför Trollhättan bara finns 2st då kommer de att bli väldigt förvånade/förbryllade om det kommer 5st från Trollhättan. Nåväl, det är ännu inte helt klart att alla följer med.
Skall säga det att mitt eget spelande (övar en del på nätet) går minst sagt ganska dåligt men går spelandet dåligt så går klubben i Trollhättan (lag är ordförande) ganska bra.

Har det hänt något mer?

Ja, det kan det ha gjort.....
Mitt kärleksliv har legat på en nivå mellan 0 och 0, eller med andra ord "Helt dött!.
Nu kan det dock ha hänt något........ något positivt. Just nu vet jag inte riktigt vad jag skall tro eller ens våga hoppas på.
Men det finns en möjlighet att detta slutar som i en saga - alltså, så levde de lyckliga i alla sina dagar.
Och just så skulle jag vilja att det slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0