Tillbaka till vardagen


 Nu har jag varit tillbaka i Sverige ett antal dagar och det som jag "fruktade" alltså att jag skulle få "problem" med kylan har väll blivit just så. Jag har ju blivit aningen förkyld.... eller om det är en förkylning vet jag inte säkert men näsan rinner i vilket fall likt Niagarafallen, kanske är det något annat... vad vet jag?

 Tillbaka till vardagen igen får man ju göra bästa möjliga utav situationen.
Inser nu att det bara är lite drygt 2 veckor kvar till julafton... konstigt att jag inte längtar. Det var roligare med julafton när man var yngre.
Fast det är klart, det är alltid trevligt att få träffa övriga i familjen, trots allt är dessa möten numera inte så jättevanliga.

Vad har man annars att se fram emot?
Vad ska göras?

 Ja lite papper skall skickas in till Försäkringskassan, men som ni alla kan förstå är kanske inte detta det allra roligaste men även det måste göras.
 Idag är det en ny träff med "min" klubb och det skall bara bestämmas lite om vi skall träffas någon mer gång i år. Sedan får det också bestämmas när våra möten skall börja anordnas igen nästa år.
2012 skall bli lite intresant på så vis att förhoppningsvis skall vi återigen anordna en tävling, en tävling som tidigare ALDRIG har spelats i Europa! Förlåt, en gång har en sådag tävling spelats...och det var i min hemstad. :)

Vad är det som är så speciellt med denna tävling?
Och vad är det för typ av  tävling?

Det är en tävling i det japanska brädspelat "Shogi".
Det som är så speciellt med denna tävling är det att i vanliga tävlingar så spelar man en mot en MEN i denna tävling så spelar man två mot två. Dessa två MÅSTE vara en man och en kvinna och de skall göra varannat drag UTAN att prata med varandra.
Liknande tävlingar spelas i Japan med jämna mellanrum men inte utanför Japan.

Det som nu återstår är att höra med förbundet när vi skall få genomföra denna tävling eller rättare sagt när vi INTE skall genomföra denna tävling. Vill ju inte att den krockar med andra tävlingar anordnade av förbundet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0