Snart nytt år / Hur blir 2012?


Snart startar ett nytt år och hur skall det bli?
Men innan jag skriver hur jag tror att 2012 blir skall jag skriva hur 2011 verkligen va?
Visst 2011 innehöll ju några "godbitar" och dessa skall jag nu försöka komma ihåg att nämna.
2011 inleddes med ett nytt SM, ett shogi-SM. Detta SM har nu spelats 13 gånger (hoppas att jag räknat rätt) och jag är den ända personen som har medverkat vid alla tillfällena men de riktiga framgångarna har uteblivit eller hur skall jag skriva. 2011 slutade med att jag slutade trea.
Året gick vidare och en ny shogi-tävling bankade på dörren, denna gång i Trollhättan (där jag bor). Det var en tävling som hade en ny form (nåväl, helt ny är den inte för det har spelats många gånger.... i Japan, men aldrig i Sverige/Europa). Tävlingen slutate.... katastrofalt. Jag/mitt lag kom sist. Men det spelade inte mycket roll, vi genomförde det i alla fall.
Vid den här tidpunkten hände något annat fantastiskt, jag träffade den kvinnan som idag är min flickvän. ;)
På hösten (6/11) inträffade något som var mycket trevligt. Jag åkte då till Teneriffe för fyra veckors fysisk träning. Jag blev allt starkare och jag tror/hoppas att hela jag blev bättre. 4 veckor på Teneriffe för bara 2240kr. Kan ju faktiskt inte bli mycket bättre.
När jag läser det jag just har skrivit så inser jag att 2011 va inte så händelserikt för min del.

Hur blir då 2012?
Ja, den som ändå kunde svara på detta...
Jag tror inte att det kommer att bli speciellt händelserikt. Jag kommer inte ens att vinna någon drömvinst på lotto och dryga 100 miljoner kronor.
Jag gick för några år sedan en kurs i hur jag ska göra för att vinna drömvinsten på lotto men jag inser att jag "faller" redan på första steget, alltså att lämna in en lottokupong.
Steg två var sedan att fylla i de rätta numrerna.
Steg tre är att hoppas på det bästa.
Hur blir nu 2012?
Det som jag gjorde 2011 skall jag också göra 2012 fast jag kommer inte (tyvärr) åka till Teneriffe, jag får vänta tills 2013 (fast om jag får åka då kan jag inte vara säker på).
Sjukdomsmässigt hoppas att jag inte på någon förändring, ingen försämring i alla fall. Jag kan idag liknas med en levande sjukdomsarsenal (kanske lite överdrivet) och ibörjan av året kanske kanske jag får en ny och bättre rullstol. Visst, rullstolen som jag har idag klarar jag mig hyffsat med men jag vill ändå ha en annan. Det finns egenskaper med den nuvarande som jag inte är helt förtjust över. :( Men det återstår att de om det kan bli någon ny. Hoppas att första steget (mot ny rullstol) kan tas redan den 3 januari.

Nyårslöften ja.. det är mest löften som är gjorda för att brytas.
Själv har jag tidigare år inte givet något nyårslöfte men detta år tror jag att jag kommer att "ge" ett sådant. Får se hur länge jag kommer att kunna hålla det.

Vad som händer mer under 2012 vet jag inte om jag skall våga gissa om. Att det skulle kunna bli något men mitt och flickvännens förhållande.... kanske... kanske... Vet ju inte riktigt vad jag skall våga tro eller ens hoppas på. 

Kommentarer
Postat av: Carro

- du får ju nämna att det inte är så konstigt att vi kom sist med tanke på att det finns en loser i laget.

2012-01-02 @ 07:28:32
Postat av: Robert

Jaha, så nu har jag fått benämningen "loser" också. Nåväl, jorden går inte under för det. ;)

2012-01-02 @ 18:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0