Hemma igen


 När jag vaknade upp imorse kändes det lite annorlunda. Var va jag någonstans? Det var ju kallt, vadan detta?

Jo, allt har ju en fullständigt naturlig förklaring.
Jag är nu tillbaka till Sverige igen.
Nåväl, trots allt är det ju plusgrader även här men det var varmare, betydligt varmare de senaste dagarna som jag har vaknat. En annan sak som skiljer är att nu har jag ingenting planeratför dagen, absolut ingenting. Tidigare har jag ju haft frukort, färdigordnad frukost. Nu är den ju så långt ifrån färdigordnad man bara kan komma. Och efter frukosten har det varit dax för träning, nu har jag ingenting av detta. :s Trots allt är det väl bara att vänja sig. Hoppas att jag kommer till Vintersol igen 2013. Men jag kommer ju inte dit om jag inte söker, därför vill jag uppmana alla att söka.
De som var där i år hade antingen
- MS eller
- Reumatism

Jag tycker att ALLA med en diagnos (någon av dessa båda) skall söka dit. Det värsta som kan hända är ju faktiskt att man får avslag och det är ju inte hela världen.
4 veckor på Tenerife (med helpension) för bara 2240kr. Alla har ju trots allt råd med detta.
Jag glömde nog att nämna en sak, frygbiljetten dit, den igår i detta pris. :)

Så vad finns det då för anledning till att inte försöka komma dit?
Ja, man behöver förvisso en remiss från en läkare, men nästa gång ni skall till läkaren säg då att ni vill till Vintersol.
Vill man sedan vara där på sommaren eller på vintern?
För egen del har jag varit lite tudelad i denna fråga. När vill jag egentligen dit?
Det lär finnas mest ungdommar där på sommaren.
Man slipper 4 veckor av vintern och halkan om man åker dit på just vintern - någon halka finns det inte där.
Givetvis hade det varit trevligt men lite fler unga personer där, men för egen del är jag faktiskt mest glad över att vara där på vintern så att jag slipper kylan i Sverige. När jag var där denna gång hade det förvisso inte hunnit bli så eländigt väder i Sverige. Detta väder kommer nu istället när jag kommer hem. :(

Så till slut vill jag uppmana ALLA att söka dit, ni kommer inte att ångre er.

Kommentarer
Postat av: Annika

Välkommen hem igen!

Kramar

2011-12-05 @ 19:46:04
URL: http://www.anhaltannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0