Gårdagen


Ja, igår var jag så på ett julbord, fastnade i en hiss, väntade på en taxi i en evighet (kändes det som). Som ni märker har det inte hänt speciellt mycket men jag skall ändå försöka utveckla det som jag varit med om lite granna.

1. JULBORDET
 Det finns inte så mycket att säga om detta julbord. Jag hade fruktat att jag skulle vara klart yngst där MEN det va jag faktiskt inte... några riktigt små barn var allt med där.
Snittåldern där var givetvis hög... men det kunde ha varit värre, mycket värre.

2. FASTNADE I EN HISS
 För att komma till julbordet var man tvungen att använda en hiss, evenemanget var allså inte på markplan. Arrangörerna hade en del problem med hissen (vilket jag fick viss erfarerhet av). Att jag satt fast det gjorde jag dock bara i knappa minuten så det blev ingen panik - det hade varit värre om jag hade behövt besöka toaletten omgående.

3. Taxieländet
Lite dum som jag var bokade jag taxi först när julbordet va över (17.00). Jag skulle få vänta 35 minuter. !7.35 skulle taxin komma. 17.30 ringde det på min telefon, beställningscentralen sade att min taxi var 15 minuter sen. Jag tyckte då att jag fått vänta ett bra tag.. men lite längre kunde jag allt vänta. Nåväl, vad gör man inte, de nya tiderna va bara att acceptera. Detta innebar att jag nu skulle få vänta 50 minuter på en taxi. Ett nytt samtal kom från  beställningscentralen som sa att den taxin jag väntat på var lite sen. Jag skulle få en "Ny" taxi bara 10 minuter senare (alltså 18.00). 18.05 hade det fortfarande inte kommit någon taxi när jag fick ett nytt samtal - det var från taxin som faktiskt var på väg. Hann kom bara någon minut senare men totalt hade jag då fått vänta i över en timma.
Det blev alltså lite rörigt men det är inte så ovanligt för "Västtrafik".
Man får alltså vänta i över en timma på en taxi för att taxibolaget skall nämligen effektivisera lite. Det blir allt lite värre om jag säger att det finns andra taxibilar som får stå helt overksamma en stor del av tiden.
Detta är värkligheten för de (bland annat jag själv) som behöver åka färdtjänst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0